Interieurpedagoog (tijdelijk, 32 uur)

Servicebureau Kinderopvang

Ik groei! Jij ook?

Kinderopvang is een prachtige sector. Je mag bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen in de belangrijkste jaren van hun leven. Het is ook een groeiende en dynamische sector. Je hebt te maken met politiek, wet – en regelgeving maar ook marktwerking. Deze dynamiek voel je op het Servicebureau Kinderopvang in Tilburg, waar we tientallen kinderopvanglocaties adviseren en ondersteunen. We hebben specialistische kennis in huis op het gebied van financiën, marketing en communicatie, kindplanning, huisvesting, pedagogiek en kwaliteit, HR en ICT.  

Onze afdeling Pedagogiek en Kwaliteit is op zoek naar een:

Interieurpedagoog (32 uur)

Het betreft een tijdelijke vacature voor een zwangerschapsvervanging van januari 2022 tot juli 2022. De interieurpedagoog zal worden ingezet voor diverse kinderopvanglocaties in Tilburg en regio de Kempen.

Wat houdt de functie in?

Als interieurpedagoog draag je bij aan de voorbereiding, ontwikkeling en uitvoering van het pedagogisch beleid en interieur en huisvesting beleid, vanuit de visie van de ruimte als derde pedagoog. Je vertaalt het pedagogisch beleid naar de concrete werksituatie. Je geeft advies en ondersteuning aan directeuren, pedagogisch professionals en pedagogisch coachen van de locatie en draagt actief bij aan de verbetering van de pedagogisch kwaliteit op de werkvloer. Je werkt daarin samen met de afdeling huisvesting en hebt een adviserende rol naar de projectleider en (interieur)architect. Als interieurpedagoog heb je oog voor de verbinding tussen pedagogiek, kwaliteit, innovatie en interieur.

Je dag zou er zomaar uitkunnen zien?

Je begint de dag op het SBK met een overleg met een directeur van een locatie, projectleider huisvesting, architect en interieurarchitect over de uitwerking van de plannen voor een aanstaande grote verbouwing op één van de locaties. Daarna werk je je mail bij. Vanuit een vraag die je hebt ontvangen over de aanschaf van een grondbox, neem je nog even contact op met de pedagogisch coach van die locatie voor wat meer informatie en je maakt een afspraak voor een locatiebezoek. Ook stem je een aantal vragen af met een van je collega-kwaliteitsspecialisten. Na de lunchpauze ga je naar een locatie om te observeren op een peutergroep. De directeur heeft aangegeven dat de inrichting niet optimaal werkt en dat er te weinig speelplekken zijn en de kinderen onvoldoende tot spel komen. Omdat je toch in de buurt bent, ga je daarna ook nog even langs bij een locatie de pas verbouwd is om te kijken hoe het nieuwe interieur in de praktijk werkt. Van beide werkbezoeken maak je nog even een verslagje en je stuurt dit door aan betrokkenen, waarna je werkdag er alweer opzit.

We zoeken jou

Een collega met een aantal jaren werkervaring op het gebied van pedagogiek, maar meer nog op het gebied van interieur en richting. Iemand die zelfstandig kan werken en goed in staat is om kennis en informatie over te dragen en advies te geven. Dit doe je zowel mondeling, maar ook schriftelijk door het maken van concrete plannen. Ervaring in het digitaal maken en bewerken van plattegronden voor het interieur/inrichting is een pré.

  • Een leuke, afwisselende functie voor 32 uur per week 
  • Werken in een gezellig, informeel team 
  • Een mooie werkplek in een modern en authentiek kantoor in Tilburg (maar voorlopig ook nog deels vanuit huis) 
  • Arbeidsvoorwaarden conform CAO Kinderopvang, inschaling afhankelijk van relevante  ervaring in schaal 10


Voor meer informatie en solliciteren kan contact worden opgenomen met Christien Theulen, directeur Pedagogiek en Kwaliteit via c.theulen@kinderopvanggroep.nl of 06-53249119. Heb je interesse in deze functie dan ontvangen we graag jouw korte motivatie en CV voor 8 oktober 2021, deze kun je sturen naar: c.theulen@kinderopvanggroep.nl.