HR Specialist met specialisatie recruitment

24 tot 32 uur per week

Pedagogisch professional leest voor

De kinderopvang is een prachtige sector. Je mag bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen in de belangrijkste jaren van hun leven. Het is ook een groeiende en dynamische sector. Je hebt te maken met politiek, wet– en regelgeving, maar ook met marktwerking. Deze dynamiek voel je op het Servicebureau Kinderopvang in Tilburg, waar we 85 kinderopvanglocaties (met in totaal 1100 medewerkers) adviseren en ondersteunen. We hebben specialistische kennis in huis op het gebied van financiën, marketing en communicatie, kindplanning, huisvesting, pedagogiek en kwaliteit, HR en ICT.

Onze afdeling HR gaat uitbreiden en is daarom op zoek naar een:

HR Specialist M/V 

met specialisatie recruitment (24 – 32 uur)

De afdeling HR bestaat uit drie specialisten en twee administratief medewerkers en is enerzijds verantwoordelijk voor organisatiebrede HR-vraagstukken, ondersteuning bij de HR-administratie en de ontwikkeling van HR-beleid, anderzijds administreert, adviseert en ondersteunt de HR-afdeling de locatiedirecteuren middels de specialistische kennis op het gebied van HR. Het aantrekken van nieuwe medewerkers, BBL-ers en stagiaires is voor onze organisatie een belangrijk speerpunt en willen wij dan ook graag verder professionaliseren.

 

Een dag zou er zomaar als volgt uit kunnen zien

Je start je dag met het inventariseren van de reacties die je hebt ontvangen op één van de openstaande vacatures. Hier zet je vervolgacties op uit middels de door jou geïmplementeerde wervingstool, die je hierin ondersteunt. Na enkele goede kandidaten gevonden en gesproken te hebben, komt om 10.00 uur de eerste afspraak naar boven in je agenda. Je hebt een afspraak op locatie om met een directeur te sparren over zijn personeelsplanning en formatieruimte.
Terug op kantoor is het lunchpauze. Voor de middag staat er een afspraak in de agenda op het Servicebureau Kinderopvang over de inrichting van de werving en selectietool. Je hebt ideeën om de tool te optimaliseren en bespreekt met de applicatiebeheerder de mogelijkheden. Vervolgens ga je samen met de online Marketing Specialist op zoek naar innovatieve kanalen om kandidaat Pedagogisch Professionals te bereiken, die je later kunt voorstellen aan één van de directeuren van onze kinderopvanglocaties. Hierna bel je een aantal pedagogisch professionals die recent hun eerste werkdag hebben gehad. Je vraagt hoe het met hen gaat en of ze vragen hebben. Je merkt dat deze persoonlijke aandacht door hen gewaardeerd wordt en tevreden ga je naar huis.

 

Functie-inhoud

  • Je start in de functie met het implementeren en inrichten van de Werving- en Selectietool.
  • Je bent de kartrekker in het vormgeven van het nieuwe werving- en selectiebeleid ten aanzien van pedagogisch professionals en stagiaires (BOL/BBL)
  • Gedurende alle stappen van werving en selectie werk je nauw samen met de directeuren van de locaties
  • Samen met de afdeling marketing en communicatie geef je vorm aan wervingscampagnes.
  • Je stelt vacatureteksten op die matchen met de doelgroep en zorgt voor plaatsing van de vacatures op de diverse online kanalen.
  • Je draagt zorg voor een correcte en sollicitantvriendelijke afhandeling van de administratieve taken m.b.t. de werving en selectie
  • Doordat je actief deelneemt aan het werkoverleg, onderhoud je nauw contact met beroepsopleidingen in het kader van stages en opleidingstrajecten (BOL/BBL).
  • Je hebt frequent overleg met de directeuren van de verschillende locaties en bespreekt de strategische personeelsplanning waaruit blijkt dat er ruimte is voor een vacature en / of stagiaires. Hierbij pas je jouw werkwijze aan bij hetgeen de individuele directeur nodig heeft.
  • Je schakelt regelmatig met de managers kinderopvang om eventuele knelpunten met betrekking tot de formatie op de locaties te bespreken.
  • Je draagt continue bij aan de positionering van de verschillende merken binnen onze organisatie.
  • Als de werving en selectie eenmaal goed loopt, zul je je ook gaan bezighouden met de reguliere taken die horen bij de allround HR Specialist.


Functie-eisen

  • Een HR opleiding op minimaal HBO-niveau.
  • Representatief en communicatief sterk. 
  • Enige jaren ervaring in een vergelijkbare rol als zelfstandig Recruiter.
  • Minimaal 4 jaar ervaring als allround HR Specialist/Adviseur/Business Partner in een dynamische werkomgeving.
  • Affiniteit met implementatie van een werving- en selectietool is een vereiste en ervaring hiermee is een pré.
  • Kennis en kunde om advies op maat te geven aan leidinggevenden door analytisch te kijken naar waar op dat moment de behoefte ligt.
  • Ervaring met het zelfstandig opzetten van HR beleid ten aanzien van werving en selectie is een pré.
  • Kennis van Youforce en Beaufort is een pré.
     

Zoeken we jou?

Het is een nieuwe functie, daarom we zoeken iemand die van aanpakken houdt, zelfstandig is, het leuk vindt om pro actief contacten te leggen (intern en extern), meerdere ballen in de lucht kan houden en zich snel zaken eigen kan maken.
 

Spreekt dit jou aan? En wil je graag:

  • Een leuke, afwisselende functie voor 24-32 uur per week
  • Een mooie werkplek in een modern en authentiek kantoor in Tilburg (zodra het weer mag, voorlopig werken we nog zoveel mogelijk vanuit huis)
  • Arbeidsvoorwaarden conform CAO Kinderopvang, inschaling in schaal 10.
     

Laat het ons weten!

Stuur je CV en korte motivatie (brief/video) uiterlijk zondag 20 juni a.s. naar sollicitatie@sbkinderopvang.nl. De eerste gesprekken staan gepland op maandag 28, dinsdag 29 en woensdag 30 juni. De tweede gesprekken staan gepland op woensdag 14 en donderdag 15 juli.

Heb je nog vragen? Voor inhoudelijk vragen over de functie kun je bellen met Jasper Kievits, HR Specialist op 06-82 12 76 16 en voor andere vragen neem je contact op met Marieke van der Meulen, Directeur Bedrijfsvoering op 06-10 60 31 25.